Barnets Gardiner! Men hur?

Börjar bli dags att städa ut stora delar av julen och ska således byta gardiner i läggan, så även i bäbyns rum. Bara ett litet problem, jag har inga gardiner till hennes rum. Ska sy några snygga själv! Vet ej vilken modell! Vilken modell på gardiner är snyggast och mest praktiska i en ettårings rum? Hellånga känns som lianvarning.
Och sedan tyget, vilket tyg ska man ha? Har kikat på dessa två godingar som går för under ynka hunkan per meter.
Men det tyget som är absolut finast av alla är detta "Almedhals kombatanterna".
Bara en liten sten i skon, Priset! 319kr/m. Lite väl dyrt eller? 
 
Ära vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden! Ge mig lite tyg (en si sådär 3m, eller en snuskigt massa pengar så att man kan okynnesköpa lite "Almedhals kombatanter")

Kommentarer
Postat av: slemmi

Jag röstar för det 2a tyget i lite längre rak kappform, gärna med sydda 5cms breda "hyskor"! Mm, slemmi like.

2013-01-04 @ 21:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0