Driftig!

Har börjat med projektet göra barnvänligt och skapa mycket plats i hemmet. Mycket av vårat gamla "rat" har sålts på loppisar. För oss var det i alla fall sådant som låg i lådor på vinden, överflödiga saker, saker som aldrig mer skulle komma fram eller som vi aldrig igen skulle sätta på oss.
Har fortfarande en halv låda med grejer kvar, en cykel samt några möbler, men jag ger mig inte jag ska sälja grejerna! Kom och köp, kom och köp!
Sedan så har vi projektet gardiner på gång. För 2 år sedan då vi var i Indien så köpte jag saris 2 stycken. Dessa ska jag nu efter denna tiden ge mig på med sax och symaskin så kanske det blir något. Lovar att visa resultat. Har även lagt upp andra gardiner, tagit hand om sådant som inte var viktigt innan Isis kom till oss.
Lådor och skåp ska inom en vecka eller två barnsäkras och samtliga rum ska vi krypa efter listerna i. Måste se så det inte ligger några lösa sladdar och "sladdspikar".
Isis kryper inte ens ännu, men hon gör försök och vips så har hon tagit sig iväg. Bättre att fixa och göra hemmet barnsäkert innan det är för sent.

Fördelen är att vi får extra pengar i hushållskassan av att loppissälja våra gamla saker, vi får fint hemma och vi kan känna oss trygga med att låta vårat barn härja på bäst hon vill.


Och tids nog så kommer det största projektet. Att göra om matsalen till flickrum/ lekrum. Men var sak får ta sin tid, en sak i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0