Det okända!

Nu tycker säkert folk att jag är fjompig, men för lite mer än ett år sedan så kom min kära make hem med lite släktfotografier, bland annat på den personen detta inlägg kommer handla om. Det är nämligen hans farmors mormor.
I samma veva så fick vi lite av hennes gamla möbler (fina saker). När jag höggravid och klumpig fick för mig att bunta om en del av möblerna så rasade tanten ner från väggen. Poff! ram och allt gick sönder och sedan brak. Det visade sig att min mormors gammla hörnskåp (typ hur tungt som helst) hade flyttat sig 1 dm från väggen. Ja men kul i jul.
Tvingade således Andreas att flytta tanten med gubbe och allt från väggen helst från lägenheten men nu blev det inte så. Hon ligger inlåst i vårat lilla hörnskåp inne i Andreas lekrum. Så fort jag blir ensam hemma så går jag inte i närheten av det rummet, får bara rysningar vid tanken på att hon finns där inne.
Som om det inte vore nog så står ett liten miniatyr kort av henne i våran matsal (tack älskling), samt att han har en låda med bilder av henne. En där det står nr: 666 bakpå och ett på hennes församling, där alla ser normala ut utom hon som man skulle kunna misstänka har sett på The ring filmen ( seven days, osv...Ja ja ni vet).
Ja och så inatt så drömde jag om henne. Svärmor som oftast är så snäll hade tagit fram storbilden och hängt tillbaka den på våran vägg samt hängt ett upp och nedvänt kors över "damen". Jaja Tant Helena håller på att bli tokig.
Varken jag eller Andreas vågar egentligen att flytta bilderna från lägenheten, man lär väl få på moppo!

Och ja jag lär nog även få på moppo för detta inlägg men jag ska fan gardera mig och ringa till stjärtöga aka. Terry Evans för lite guidning här i livet. Han får gärna ta med sig damen härifrån och är det någon som skulle klara av det så är det ju han!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag hade skitit på mig. Ring Terry Evans du. Han verkar vara det bästa mediet i det okända. Jag blir märkligt provocerad av den där Birk eller vad han heter.

Svar: Frågan är ju hur dyr han är privat? Tror inte jag har någon lust att kasta pengar på det. Och att sålla sig till WT-skaran som ställer upp i "Det okända" nja kanske inte ;)Jag har ju inte sett de nya säsongerna. Annars är ju Gråt-Jörgen ganska skoj!
NurseNenan

2012-09-09 @ 15:44:02
Postat av: cat

Nämen alltså, fy vad läskigt!

2012-09-10 @ 08:53:06
Postat av: Nathalie

Visade bilden på tavlan för de på praktiken. Alla blev rädda :D
Skulle vilja se de andra bilderna!

Svar: Haha..Ja rädd blir man :(De andra på tanten? Bara att komma förbi på kaffe isf!
NurseNenan

2012-09-17 @ 10:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0