Men nånting vad spretigt! chivapcici i alla fall!

Jag beklagar mina urusla tendenser till uppdatering som har varit nu på slutet. Har roat mig med en bäbis som kommit i "6månaders utvecklingsperioden". Gråta och skika mycket nattetid (INGENTING fungerar), vara väldigt mammig, gnällig and so on. Men även mellan varen världens bästa, finaste gosigaste bäbis. Har även varit ensam på natten nu då avlastningen jobbat.
När jag inte varit mamma så har jag torkat äpplen, sytt gardiner, torkat trattkantareller, gjort äppelmos, kokat (allt för söt) äppelsaft samt gått på Bondens Marknad.
Då det var årets sista Bondens Marknad i Umeå så passade jag på att storshoppa. 2kg köttfärs, 2 stora vitkålshuvuden, 2 knippen rödbetor, 2 knippen morötter, 1 vippa dill, 1 purjolök och så lite chili. Nu har vi frysen full med mat så vi klarar dom kalla karga månaderna.

Måste även bara få säga på grund av det roliga ordet att till middag idag blev det chivapcici. Detta med rödbetor och morötter i ugnen gratinerat med chevre. Nomnom...
För att du är det finaste som finns
Dessa superbilder får avsluta dagens något sprettiga inlägg. Återkommer med lite recept, gardiner och färdigpreppad höstlyx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0