Från en ö till en annan

Såg här i veckan på musikbyrån och blev mäkta imponerad på Islands musikexport. Nog har jag i många många år vetat att det är mycket bra musik som kommer från vikingaön i norr, men absolut inte att det var så här mycket och inte heller att det kunde bli så bra. Självklart så har man i sina dagar hört mycket av Björk och Sigur Rós (Björk har jag även sett live) men nu när jag hörde band som seabear så blev jag helt överväldigad.

Dagens låt: Seabear- I sing I swim



Ska nu ner på stan och fika lite med den borttappade systern som är nyhemkommen från Kanada. Lite tråkigt att hon snart rymmer sin väg igen, men alla lever vi våra liv olika.

Ska nog förövrigt ha någon klippmysafton för att fira min födelsedag. Detta kommer att ske ute på Holmön med planer på grillning, alkoholförtäring, levande eldar, gitarrspel och mys i stora mängder. Återkommer för mer info, men det blir nog helgen innan den 18:de juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0