Kråkslottet

Jag har en dröm! En dröm att köpa mig ett kråkslott eller om tillfället inte kommer kanske en "kråklägenhet". Men allra helst vill jag ha ett eget kråkslott. Ett slitet gammalt hus som talar om svunna tider.  Ett hus med nött trägolv där man kan se spåren av de som en gång gått där. Ett hus med vita dörrar med glasfönster i. Ett hus med ett gammeldags kök (fast där får det gärna vara lite renoverat för säkerhetens skull och för funktionens). Det ska vara ljust och luftigt, många ytor ska vara stålullsbehandlade eller rentav slitna med tiden.

I mitt hus så skulle jag måla mycket, kanske ha en egen atelje. Ta igen den förlorade inspirationen och fantasin som under många år har legat och grott inom mig. Jag skulle laga mat och baka mycket, bjuda över folk på middagar och kanske en flaska gott vin. Jag kanske en vacker dag skulle bo med min familj i huset och se en ny generation växa upp, se en ny generation sätta nya spår i det gamla trägolvet.

Man får ju i alla fall drömma, men skulle någon veta något kråkslott till salu hör gärna av er och ge mig tipset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0