Jag kan skapa nya problem för STD-branschen

Igår var jag hos doktorn på ålidhems vårdcentral. Jag hade nått ett stadie där det gjorde för ont att hosta och för ont att andas djupt (så som man ska). Doktorn talade dalmål och flummade bort det mesta jag sa, blir jag inte frisk nu ska jag trycka upp en midsommarstång i hans näsa.
Han kollade mig i öronen, tryckte ned en spatel i halsen på mig, lyssnade på mina lungor och pallperade mina tonsiller. Det han konstaterade utifrån detta var att jag inte hadde en bakterie infektion utan en virusinfektion i halsen. Detta kom han fram till efter att ha sett att jag har oranga blåsor nere i halsen som söker sig ned i bronkerna. Jag blev ordinerad Mollipect tre gånger om dagen eftersom det är slemlösande, hostdämpande och bronkvidgande. Mot smärtan sa han att det borde hjälpa med bafucin. Han ordinerade även en stor dos vila och skrämde mig lite med att det går ett tvåmånaders virus. Jag hoppas inte jag behöver vara sjuk i två månader!
Somnade sedan igår vid fyra och så gott som så sov jag till klockan nio imorse.

23årig tjej söker egen sjuksköterska eller vårdare som vill ta hand om henne under virusperiod. Jobbet innebär att du ska ge mig medicin, bädda ned mig, laga mat åt mig (gärna soppa), prata med mig tills det att jag somnar.
Jag har ju redan Anton, fast han kokar inte soppa åt mig :(

image57
VIRUS

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag ska ta hand om dig darling

2008-02-25 @ 00:19:42
URL: http://infera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0