Archangel

Ibland börjar man fundera över livet mer än vanligt, det kan bero på många olika saker. Jag funderar mycket nu på grund av olika anledningar. Två av dessa är att vi idag började läsa delkurs två palliativ omvårdnad. Det kommer mestadels att handla om att dö, att vårda döende och att vara anhörig till någon som ska dö och det andra är att låten archangel som Burial har gjort berör mig på ett sådant enormt djupt plan.
Man börjar helt enkelt förstå att ålder inte är en garanti för att få vara frisk och lycklig.
Det är idag dessutom vinterns kallaste dag hittills, i alla fall enligt min mening, grymt obehagligt.

Helena har nu sina tankar på helt andra ställen än vars de egentligen ska vara. Detta konstaterade jag själv idag efter att ha kommit till insikten att jag har förlagt två par handskar. Funderar på att sätta upp lappar på skolan på onsdag. Har man lite tur får man tillbaka något utav paren, har jag mycket tur så får jag tillbaka båda.

Dagens låt: Archangel- Burial (För det är så jag känner just nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0