Sötebrödsdagar

Jag kan tycka att det är lite svårt att aktivera sig ibland med barnet. Vi hittar på saker mest hela dagarna, visst. Men att få prata med någon vuxen ibland och få lite avlastning kan vara skönt och det är ett måste. Idag gick således jag och lillan till hennes farmor, sopplunch och surr och busdag helt enkelt.  Verkar dock som att det kommit in patogener där och hoppas att dom verkligen inte kommer hit!

Väl hemma varför inte lyxa till det lite, man kan ta sötebrödsdagarna mitt i veckan i stället för lördag, helst om en eller båda i en relation arbetar obekväma arbetstider. Så för att stilla min och makens ofantligt stora hjortronabstinens så blev det frasvåfflor med hjortronsylt till middag. GOTT!
Som om det inte räckte så bakade jag Peanut butter cups efter kvällsdisken. Underbart smaskigt. 
Nu sjunka ner i soffan, tända ljus, äta mina kaloribomber och skölja ner dom med en kopp grönt äppelpajste.

 Recept "Peanut Butter Cups"
Choklad cirka 300g (jag blandade mjölkchoklad och mörk choklad)
Smält detta på vattenbad.
Häll ut choklad så att det täcker botten på en minimuffinsform eller ischokladform om du inte har minimuffins.
Pluppa i ungefär en tesked någorlunda tillplattat jordnötssmör på chokladen.
Häll resterande choklad över jordnötssmöret skjutsa in i kylen för att stelna och sedan är det bara att äta!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0