Ruskvädersgröt

Kokade idag bäbisgröten på mitt förpreppade havrepulver som jag har ståendes i en burk bredvid spisen. Kryddade med lite kanel och kardemumma och avslutade med några klickar osockrat äppelmos. SUPERDUPERGOTT!
Bäbyn åt två portioner i all hast och mamman blev glad.
Havrepulver
Mortla 2 skivor palttunnbröd och häll ner i en matberedare.
Häll ner 1 msk nyponskalsmjöl i matberedaren.
Ös ner 3-4dl havregryn och kör tills allting har blivit ett pulver.
För ytterligare gluten tillsätt 1msk vetemjöl.
Förvara i en tätslutande burk.
Som sagt så kokade jag detta idag, 1msk grötpulver med 1dl vatten, 1krm kanel samt 1krm kardemumma. När gröten satt sig så rörde jag ner 1tsk osaltat smör och 2 msk osockrat äppelmos. Serverades som det var med en mugg vatten vid sidan av.

Grötpulvret kan varieras oändligt mycket! Naturellt, med kryddor (som ovan), med puré eller med frukt i...
Billigt och bra helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0