Dör den så trillar den av!

Så fick man ånyo en bunt med fina äpplen av svärmor. Tänkte driftig som jag är att nu ska här fixas. Sagt och gjort när lillan lagt sig och friden inföll så tog jag hand om äpplena som skulle bli osockrad vanlig mos (perfekt som fruktpurébas). Skala, hacka skära, undvika maskar och BANG!!!!

Det var tammefan blod överallt. Spolade i kallvatten och hade egentligen inte någon aning om hur djupt det var. Så tog det säkra före det osäkra och traskade iväg till Akuten.
Inget som behövde sys. Men dör den lilla sneda fingertoppen så ramlar den av, med lite tur överlever den. Fick iaf ett fint förband. Som om jag inte fått nog av sjukhusvård denna veckan. Jag håller på att bli en sådan där vårdberoende ;) Yea right!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0