ARGA-lappen

Jag bor i ett hyreshus me två trappuppgångar fast med en gemensam källare. Detta hade självklart fungerat alldeles utmärkt om alla i huset hade respekterat varandra! Nu tycker jag verkligen inte att alla gör det, alltså respekterar sina grannar.
 
Så sagt och gjort, jag har blivit husets "drottning av arga lappar". Jo så är det!
Jag skriver ju dock inte direkt ARGA-lappar som exempel. Du din dumma fan jag hoppas du drunknar i din mammas snor eller dylikt. Nä mer direkta konkreta punkter som går att ta på. Jag är ju inte 15 längre, så måste hålla språket på en något mognare nivå ;)
Fast vad jag egentligen vill skriva kanske mer stämmer ihop med överstående.
 
Dom riktigt kraftiga punkterna har jag på ett övervägt moget sätt istället tagit upp med kvartersvärden. Exempel -se till att katterna på gården hålls inne eller i koppel så att dom inte använder lekplatserna som toalett. En punkt som för mig var helt orelevant innan jag fick barn.
 
En sak som dock går hand i hand med kattbajsandet är hundbajsandet och det har jag då hela mitt vuxna liv tänkt på. Hur fan tänker ni som inte plockar upp efter era hundar då dom poopat på trottoaren? Ni borde tamme fan få era ansikten nedtryckta i högen med bajs. Jag tror nämligen inte att arga lappar fungerar efter väggarna och i ärlighetens namn så orkar jag ej gå runt halva Umeå och sätta upp arga vägplakat.

Jaha vad vill jag säga med det här? Respektera varandra och tänk på dina medmänniskor! Att din hunds avföring är karamell för dig betyder inte att det är karamell för alla andra och var god stäng källardörren!
Amen

Kommentarer
Postat av: matilda

haha!! iförrgår när jag och john gått till ica med våran nella, sätter vi oss ner en stund för att vila hennes små ben. varpå en äldre man (75 år kanske) går förbi och börjar småprata. "vilken söt hund. vad är det för ras?" och dylikt, samtidigt som han fortsätter gå extremt sakta, och under tiden han går sätter sig hans 12åriga dvärgpudel ner och SKITER. FRAMFÖR OSS!! på asfalten utanför ett hyreshus! gubben märkte inte ens att hunden sket, och han fortsätter gå rakt fram i samma takt.

jag och john blev helt chockade och ba stirrade på honom. i efterhand kanske vi inte skulle ha varit så fega men vafan, chocken var för överväldigande!

sjukt!

Svar: Det är bara till å öppna munnen nästa gång!
NurseNenan

2012-10-17 @ 22:12:09
URL: http://amtilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0