Vilse i pannkakan

Idag blev det pannkakor till lunch, detta till samtliga familjemedlemmar. Gjorde en grundsmet med ägg, mjöl och mjölk och stekte därpå pannkakor till bäbyn. Bäbypannkakorna stektes på lågt gradtal med lite osalt smör inunder. Vi ville ju inte ha stekyta på bäbyns mat. Tre välskurna  pannkakor med adventsmums och grädde slank ned. Isis bara satt och hoppade på stolen, mer mer mer, kan själv och grädde i öronen.
Pannkaka blev en succé.
Medans det ena päronet (dvs. barnets far) matade barnet så stekte jag resterande smet efter tillsatt salt och socker. Stekte detta i riktigt smör och på högre gradantal så att det blev frasiga kanter. Avnjöt detta med grädde och hjortronsylt.
Okej! Gällande pannkakor, ja det är gott och så. Det finns dessutom inte en enda unge som tycker illa om pannkakor. Men är det mat? Jag tycker inte det! Jag kan äta det ibland för sakens skull men max 1-2 gånger per år. För visst är det ganska meningslöst och efterrättsaktigt?
 
Ikväll blir det galej för min del :) Eller galej och galej, Bio med E. Det känns verkligen superduperroligt. Det lilla roar småbarnsmamman/ mammorna.
Kastar in lite sommarnostalgi :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är helt på din sida! Pannkakor är mer efterrätt än mat, en viss sambo protesterar högt mot detta dock ;)

2012-11-21 @ 13:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0