Mössa, ett klokt beslut!

På marken imorse låg ett tunt skirt lager med snö. Mycket trevligare än det blöta som varit nu så länge. Jag ser nu fram emot vintern och längtar efter att få adventspynta. Ska man ha julgran? Eller kommer vi ha en liten jänta som kryper då? Imorse tog jag och lillan i alla fall en promenad till affären för lite handling och en sväng förbi posten. Mycket viktiga ärenden.
Lillan sov hela vägen till affären. Träden håller också på att somna, under tiden så brinner marken.
Så jädrans smart att ha mössa på sig och gärna en varm sådan. Man slipper frysa, man kyler inte ned öronen. Denna snygga rosa kreation kommer från den norska märket Bergans och är en julklappfrån mina brorssöner Fille och Mackan.
Mycket rönnbär i år. Det är fint! Men betyder det lite snö? eller mycket snö? Jag har hört båda delarna.

Kommentarer
Postat av: Emmicillus

Vad härligt ni verkar ha det! Och vad fina ni är!

Svar: Men åhh tack hjärtat! Du vet väl om att du också alltid är fin! :)Om du kommer och fikar ngn dag så har vi mera härligt!
NurseNenan

2012-10-22 @ 13:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0