Mitt barn och andras ungar!

Som man säger mina barn och andras ungar. Jag älskar min lilla tös och mina vänners barn har jag under mina vingar. Jag litar på att mina vänner kan uppfostra sina barn och att ett socialt nätverk är bra. 
Idag var vi med familjen och badade, helt glömt bort att det var höstlov. "Jävla ungar" tametusan överallt och apatiska nötter till föräldrar som satt och stirrade tomt framför sig medans deras barn hoppade runt de små bebisarna som fanns, medans deras ungar spottade på marken osv osv.
Om man inte är handlingskraftig att säga åt sina barn så kan man ju fundera över om man verkligen ska skaffa några?
Tillika när jag gick till affären under kvällen så fick jag snöbollar i ryggen av en hög med pojkar i tioårsåldern. Hihi pojkstreck kan vissa tycka..Men hallå vafan! Det är inte okej! Föräldrar lär era barn hyfs och vett! Lär dem att respektera andra människor.
Jag och mitt promenadsällskap är friska, men tänk om vi hade varit sjuka om en snöboll i ryggen hade kunnat få oss att falla och slå skallen i backen?
 
Det är okej att "uppfostra sina barn! Att säga ifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0