Kultur och säkerhet

*Sedan jag fick barn så är säkerhet "A och O". Isis ska överleva, vi ska överleva! Införskaffade idag ett reflexöverdrag till vagnen. Överdraget kommer från Clasohlson. Bra att ha liksom nu när höst/ vintermörkret kryper sig på och bildårarna gasar fram över vägarna. Till våren får det bli cykelhjälm x 2. en till bäbyn och en till mamman.
 
*En av mina ungdomssynder som hängt sig kvar är följande. Det "sägs" att jag under gymnasiet skulle ha struntat i att lämna tillbaka en bok. Den är fortfarande inte igenlämnad och jag har således inte fått låna en enda bok på ett bibliotek tillhörande kommunen. Det har nu gått över tio år sedan denna hemska incidenten.
Idag var det föräldragruppsträff på det lokala biblioteket och efter träffen så skulle jag prata med bibliotekarien om denna sak. Hur ska jag gå tillväga om jag ska låna böcker till Isis? Behöver jag betala in tusen miljarder då? Men hör och häpna, fallet var preskiberat. Finns inte, syns inte! Jag är fri! :)
 
*Att hitta på saker med sin bäbis sparkar rumpa. Det sparkar även rumpa då det runt om i staden händer saker för just bäbisar och deras mammor och/ eller pappor. Hämtade idag ut våra biljetter till Bäbiskonsert på operan. Lär ju bli supermysigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0