Reklam om fett och fukt

Detta är den första vintern på mycket länge som jag inte har torkat ut! Och då menar jag inte att jag har druckit mycket eller att jag har några gynekologiska fel. Utan jag pratar om hud, läppar och hår. Efter många år av sökande efter det som passar mig perfekt så har jag äntigen funnit lösningen på mitt problem.

Mitt hår har alltid tidigare lidigt av obotlig frissighet på grund av världshistoriens tunnaste hårstrån i kombination med tonvis med hårfärg och vinterkyla. Efter många om och men så insåg jag att ICA produkter är att kasta pengarna i sjön för min del. Faktum är att dessa reklamer ljuger ofantligt mycket! Har nu fasnat för Sebastians penetrait serie, shampo, balsam och inpackning. Och det är mäktigt jag kan nu för tiden borsta ut håret då det är blött!

Min kroppshud har jag lyckats hålla ganska länge från att bli torr under vintern och efter duschar, men så senaste åren så hände det även mig. Detta var dock ett ganska lätt problem att åtgärda och jag är mjuk och len nu för tiden på grund av Body shops Oliv bode butter.

Min ansiktshud har jag dock haft ganska mycket problem med och ibland har jag under vinterhalvåret sett ut som ett pergamentpapper. Ingenting har fungerat och hållit ansiktet mjukt under en hel dag. Där har jag apoteket att tacka för och speciellt apotekarien som för ett år sedan tipsade om Neutrogena visibly clear oil free.

Mina läppar har som säkert många andras lidit av vintertorrhet. Ibland kan man inte gapa för då spricker hela käften upp osv. ja ni vet vad jag menar. Nenan har provat det mesta här, lypsyl, nueva cerat, vaselin m.m. Men jag har kommit fram till att det som fungerar absolut bäst är nog Försvarets hudsalva. Billigast, störst och bäst! och man kan ju faktist steka korv i det också om man nu skulle vilja det.

Men nu vill jag och säkert många andra på dessa breddgrader också att denna förbaskade vintern ska ta slut. Jag vill verkligen att solen ska stanna och att plusgraderna ska stanna. Jag vill att musöronen ska kika fram på alla björkkvistar som hänger ner över Umeås trottoarer. Så jag hoppas innerligt att denna dagen som började med lappvantar från skyn var vårens sista skrämselväder. Och nästa gång solen tittar fram så gör den det för att stanna sommaren ut. För även om jag har hittat bra produkter som hindrar mig från att vara vintertorr så är det bästa att bara vara sig själv i sommarvärmen.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

haha hur mkt pengar fick du för att skriva det där hahaha, nä men bra tips ju! Jag vill hitta ngt under för min hud också!!

2008-03-26 @ 09:05:23
URL: http://infera.blogg.se
Postat av: Nenan

Jag fick 50miljoner kontant för att skriva detta. Nu ska jag köpa ett fett hus i LA och spola Umeå för gott!
Nä men seriöst så om du läser noga så ser du att jag föredrar att vara mig själv utan återfuktande medel. Så kontentan av det hela är reklam för sommaren och den går ju inte att köpa!

2008-03-26 @ 14:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0