Medicinrum och snö!

Gick idag den sista dagen på praktiken denna vecka, känns hur skönt som helst. Så nu är jag ledig fredag, lördag söndag..Åhhh vad jag ska sova länge! Har försökt börja skriva lite på uppsatsen, men finner det lite knepigt att komma igång. Dumma jag som trodde det skulle gå bättre denna gången eftersom jag just har skrivit en annan uppsats. Men det är väl bara att vänta tills det släpper. Jag är iaf glad att jag har hittat en patient att skriva om, kände att det var lika bra att ta första bästa, hoppas bara det inte blir några ändringar så att jag förlorar patienten jag har valt, vad ska jag då skriva om?
Kul iaf att jag får vara med om en del saker på onkologen, försöker ta för mig av det som jag kan. Har denna vecka sett en angiografi då de via röntgen gick in i ljumskartären och sökte sig fram i kroppens artärsystem, coolt! Var även med på en strålnings simulering, men det var mest bara tidskrävande. Känner också att jag blir bättre och bättre på att sätta PVK, nu går det av bara farten och det är sällan som man misslyckas, samma sak gäller venprovstagningar. Har fått förtroendet att sätta första cytostatikapåsen i mitt liv, det var lite läskigt, men det gick bara bra.
image3
Vardagsmat PVK (perifer venkateter)

Morgondagen kommer jag nog mest ägna åt saker som ska anses vara bra, så som städning, handling och försök till plugg, Jag vet att jag kommer lyckas att städa och handla, hur det går med det andra det får jag se då jag kommer dit, känner dock att jag måste om jag ska få vara ledig runt jul.
Sedan på lördag så ska jag ha en riktigt mysig kväll med flickorna, har samlat ihop Hanna O, Luv, Emma, Jennie, Veronica och Bea för middag och allmänt tjejsurr. Har stora förväntningar och tror att vi kommer få det supertrevligt. Har komponerat ihop menyn indiska tacos och enorma mängder vin. Indiska tacos låter lite konstigt men det är faktist super gott, man kryddar köttfärsen med tandorikrydda ist för med tacokrydda också byter man ut lite av tillbehören, men principen är den samma.

För övrigt så är det jätte vackert ute, allting glimmar av snön och frosten. Det var friskt att gå till bussen imorse klockan 06. Dokumenterade lite vandringen ner för backen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0