Inte fibrer...zzzzzz...Det ska vara fett och socker!

Så var det dags för vardagsarbetet igen. Samma gamla vanliga, släpa sig upp klockan fem av att klockarna tjöt för fullt. Pula i sig frukost och sedan traska iväg bort mot sjukhuset. Det var kallt i morse och huvan på min jacka flög av konstant, höll på att frysa öronen av mig. Väl på plats på praktiken var det samma rutiner, rapportering av nattpersonalen, dela åtta medicinerna, ge injektioner, ta prover och byta eventuella nålar, kolla upp dagens strålningsprogram och sedan lunch. Efter lunchen så skulle vi studenter som går på onken 1, 2/4 och 3 ha en föreläsning om nutrition, det var mörkt i konferans rummet och jag somnade gång på gång och tillslut så somnade jag djupt, vaknade av att Miyoko petade på mig. Ytterst pinsamt iom att vi bara var fem studenter där i rummet tillsammans med den finskbrytande dietisten som skulle lära oss om vikten av bra mat vid cancersjukdom. Jag hade önslat av hela mitt hjärta att dagen skulle vara slut där, men icket! Vi skulle ha  en och en halv timma Yrkesmässighandledning på skolan och jag som inte var tött som fan redan. När vi satt där i våran fina cirkel i det lilla grupprummet så visade sig att ingen hade något att prata om, så vi fick istället prata rent allmänt om våra placeringar, det sög ju riktigt hårt! Sedan var det bara att traska hem igen, mörkret hade kommit tillbaka och det var fortfarande kallt. Kul liv man har, mörkt, kallt och stressigt..Jag vill göra något kul!

Som att det inte nog med det, för några veckor sedan klagade Anton över att de hade höjt kaffepriset där de köper sitt kaffe på skolan om dagarna. Nu har dom gjort det på våran enhet också, inte riktigt två kronor men iaf en krona och detta på grund av den underbara anledningen att de har börjat köpa in kravmärkt och rättvisemärkt kaffe!

28 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0