En vecka av mycket!

Förra Torsdagen drog jag iväg till London. För det första var det mycket skönt med en kort semester och för det andra så var det grymt kul att se människor man tycker om och för det tredje var det många roliga affärer, hade jag bara haft mer tid och mer pengar hade jag nog shoppat ihjäl mig.
Mellan Torsdag/fredag natt och till lördag morgon bodde jag och Olov hos min bror i Bornmouth. Fan vilken fin stad det var, havet, parkerna. Jag som typ trodde att det var ett lagom stort samhälle och så sa Björn (min bror) att det bor ca 500 000 människor där, det är ju alltså fem gånger större än Umeå. Det jag tyckte var konstigast med Bornmouth visiten var min brors polare, men dock så är jag van vid att han umgås med sånna människor, backåt slickat hår, Dolce Gabana brillor, spetsiga blankputsade svarta skor och bilar som kostar skjortan.
På lördagen drog vi in till London för att ägna oss åt sightseeing, shopping och allmänt stress, Åkte rundturs bussarna och fick se de mest värda sevärdheterna, gick en tur efter Oxford street, där jag även inhandlade en jack/kappa, åt Indiskt till middag, sökte i tusen år efter ett hotellrum, fick sms av Anton, sedan drack vi!
På söndagen, var det lite småsaker som vi skulle göra också sedan var det för min del hem till allvaret på NUS.

På tisdagen den 27/11 blev jag satt på Jubileums kliniken för att ha stick dag, stack säkert 30-40 människor, venprov efter venprov och för det mesta så fick jag blod. Fick i alla fall höra av de flesta av patienterna att jag var duktig på att sticka och att det inte kändes så mycket, hoppas de var ärliga då dom sa det!
Nu har jag varit sjukskriven i två dagar, detta känns ganska jobbigt i och med att jag inom en snar framtid måste gå igen de timmarna som jag har förlorat, det är alltså sexton timmar som jag måste gå igen...FAN!

Har i alla fall idag ägnat mig åt lite vettiga saker, så som städning, julpyntning av lägenhet, julbak (blev bara lussekatter idag, men ska baka pepparkakor snart också). Hoppas på att inom en kort tid få skrivinsperation för kvällen, skulle behöva skriva lite på min uppsats, så att jag till veckan som kommer kan börja slipa och jobba på mina referenser och så att jag så fort som möjligt kan börja skriva på min kristiska granskning av cytostatika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0