Dr. house och ett evigt mörker!

Mycket intressant dag, verkligen en annorlunda dag.
Halv elva skulle jag, Mio och Lisa på neuro kirurgs konferans. Vi hamnade i en liten aula mitt i sjukhusets hjärta. Där inne satt det en massa neurokirurger uppradade på platserna. På en stol i ett hörn satt en rysk kvinnlig läkare och tittade i mikroskop på patologiska prover. Vid en bunt datorer satt en kvinna (även hon i läkarrock) hon pratade och styrde upp röntgenbilder på den vita duken. Vi satte oss längst fram. Också började man gå igenom de olika patientfallen inom neuroonkologin. Vid varje fall visades flertalet röntgenbilder och läkarna började disskutera friskt om tidigare operationer, kommande operationer, bedömningar osv. Inte alla som får gå och medverka på en sådan sak. Sjukt intressant.

Sedan när jag kom tillbaka till avdelningen var det dags för lunch, så jag satte mig i personalrummet med min tomatsoppa. När jag hade tagit sista skeden utbröt en enorm tystnad och ett mörker. Strömmen hade gått! Alla som normalt jobbar på avdelningen var jätte lugna och sa att dom skulle sätta på reservgeneratorerna. Tiden gick och det fortsatte att vara mörkt. Jag gick in i medicinrummet för att se om internet skulle fungera på våra bärbara datorer, men icket även det var utslaget. Jag slängde en blick över till sjukhusets andra flygel och snett ned mot centralhallen. Allting var mörkt! Inte ett ljus på hela bygget. Vi började tända värmeljus på avdelningen så att det inte skulle vara så mörkt för patienterna. Jag provade att ringa till min mor för att be henne titta om det stod någonting på vk, hon svarade inte. Tillslut fick jag tag på Hanna som meddelade att ingenting hade kommit upp på tidningens webbplats. Efter cirka femton minuter började det surra lite och ljuset kom tillbaka. Efter att ha läst på diverse sidor om strömmavbrottet får jag intrycket att det även slogs ut på sådana ställen som IVA, operation, UVA oh dialysen. Helt jävla vansinnigt att detta kan hända på 2000-talet då man är så beroende av elen inom sjukvården. Även delar av universitetet hade varit utslaget.

Imorgon uppsats plugg!
Vad fan ska jag äta till middag idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0